تابلوسازي تابلوسازي .

تابلوسازي

تابلو استيل چيست و چه كاربردي دارد؟

تابلو استيل يكي از تابلوهاي تبليغاتي مدرن با زيبايي چشمگيري مي باشد. امروزه همانند گذشته از تابلوهاي فلزي همچون مسي، آهني و برنجي استفاده چنداني نمي شود اما حروف هاي استيل با وجود قدمت بالايي كه دارد به خاطر طرح هاي زيبا و جديد و رنگ هاي متنوع از مد نيافتاده و طرفداران بيشماري دارد.
در ساخت تابلو استيل جديدتر ادغام حروف استيل و ورق پلكسي گلاس باعث ايجاد مدل هاي جذاب تر و جذب بيشتر مشتري مي شود، لبه دور حروف نيز از جنس استيل بوده كه با قلع لحيم كاري مي شود .
امروزه براي برش اين ورق هاي استيل برخلاف گذشته كه از قيچي استفاده مي شد از دستگاه هاي مجهز ليزري كه دقت بالايي دارند استفاده شده و باعث افزايش زيبايي و كيفيت حروف و مانع از به وجود آمدن لبه هاي موجدار و خط و خش مي شود.
از مزاياي اين نوع تابلو مي توان به دوام بلندمدت، زيبايي چشمگير، مقاومت در برابر گرما و سرما، بارش باران و نور آفتاب، سطح براق و صيقلي و تميز كردن آسان، عدم مات و كدر شدن اشاره كرد.
استيل مقاومت بسيار خوبي در مقابل دماهاي بسيار بالا ( تا هزار درجه سانتيگراد ) و بسيار پائين (تا منفي 200 درجه سانتيگراد) دارد. آلياژي كه پايه آن از آهن است و كمتر از 2% كربن دارد استيل ناميده مي شود . بسته به نوع و مقدار ديگر عناصر موجود در آن خواص مكانيكي نظير سختي و شكل پذيري مشخص مي شود.
دو نوع ورق استيل وجود دارد، براي تشخيص استيل اصل مي توان آن را با آهنربا امتحان كرد، استيل اصل توسط آهنربا جذب نمي شود اما ورق استيلي كه فقط يك لايه استيل بر روي آن قرار داده شده است توسط آهنربا جذب مي شود.
تابلوهاي استيل را به دو صورت ساده و با پايه مي توان نصب كرد، در صورتي كه آن را با پايه نصب كنند حروف را با كمي فاصله نصب به پايه نصب كرده و پشت آن از لامپ smd براي نورپردازي كار مي شود.
حروف برجسته فلزي نور را از خود عبور نمي دهند بنابراين اين حروف را از قسمت پشت آن نورپردازي مي كنند. بعد از نصب حروف، نور به صورت سايه و از زير حروف ديده مي شود .
بهترين نوع ورق استيل با ضخامت يك ميليمتر بوده كه از كشور اسپانيا وارد كشور مي شود.
انواع حروف استيل، استيل طلايي براق، حروف استيل طلايي خشدار، حروف استيل  نقره اي براق، حروف استيل نقره اي خشدار، حروف استيل  دودي و حروف برجسته استيل مسي مي باشد كه به صورت نور دار و بدون نور، تك رنگ و هفت رنگ ساخته مي شود.
در گذشته جنس آلياژ ورق استيل، برنز يا برنج بود و به مرور زمان سياه شده و نياز به پرداخت داشت، اما امروزه جنس فلز آن از استيل 7 دهم  ميرور نگير ( استيلي كه خالص بوده و آهنربا آن را جذب نمي كند) مي باشد كه سياه نشده و احتياجي به پرداخت ندارد.
از تابلوهاي استيل در فضاي بيروني و فضاي داخلي استفاده مي كنند.اين تابلوها ساختاري كلاسيك داشته و اگر از نورپردازي در آن ها استفاده شود در شب بيشتر جلوه گري مي كنند.


برچسب: تابلوسازي ، تابلو چلنيوم ، تابلو استيل ، تابلو برجسته،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۳۵:۴۰ توسط:علي صادقي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :