تابلوسازي تابلوسازي .

تابلوسازي

تابلو چلنيوم چيست؟

يكي از انواع تابلوهاي تبليغاتي كه امروزه استفاده زيادي دارد تابلو چلنيوم مي باشد كه از دو جزء تابلو كامپوزيت و حروف برجسته چلنيوم تشكيل شده است. در تابلو چلنيوم يا همان تابلو برجسته از لامپ هاي LED براي نورپردازي استفاده مي شود. حروف برجسته در ابتدا در برنامه كرل طراحي شده، سپس طرح مورد نظر با ورق هاي فلزي به صورت زاويه دار يا مدور بر روي پلكسي گلس (plexi glass) كه داراي رنگهاي مختلف ميباشد ليزر ميشود.
تفاوت اساسي ميان تابلو چلنيوم و ديگر انواع تابلو اين است كه حروف چلنيوم سه بعدي بوده و هر حرف به صورت جداگانه شكل داده شده و داراي محفظه ي جداگانه‌اي نيز مي باشد.
 چلنيوم يك نوع آلياژ آلومينيومي با كيفيت بسيار بالا و مقاوم در مقابل عوامل محيطي همچون گرما، سرما، اشعه ي آفتاب و بارندگي بوده و تا حد زيادي در مقابل ضربه مقاوم است كه نخستين بار توسط كارخانجات MCI  اسپانيا روانه بازار شده است.

دليل استفاده ي آلومينيوم در ساخت تابلو چلنيوم اين است كه سبك‌ وزن بوده و زنگ نمي‌ زند. چلنيوم از تركيب آلومينيوم و استيل ساخته ميشود اما ظاهرآن شبيه استيل است. زيبايي استيل و دوام و ماندگاري آلومينيوم را دارا است.
چنليوم همانند حروف برجسته پلاستيكي گرد و خاك را به خود نگرفته، زنگ زدگي نداشته و طي گذشت زمان ماندگاري و ثبات رنگي دارد.
اجزاي تابلو چلنيوم شامل موارد زير مي باشد:
لبه چلنيوم: در تابلو چلنيوم استاندارد، عمق هر لبه معمولا 7 ، 9 و 11 سانتيمتر مي‌باشد. يكي از مزاياي لبه چلنيوم نوار اسفنجي آن است كه از ورود آب و گرد و غبار به داخل حروف برجسته جلوگيري كرده و مانع نفوذ آب به مدار تابلو چلنيوم و سوختن آن مي شود.
طلق پلكسي: از طلق پلكسي براي پخش نور به صورت يكدست و شفاف استفاده مي شود.
لامپ smd: در قسمت داخل حروف برجسته از لامپ smd استفاده ميشود. هر چقدر لامپ smd كيفيت بالاتري داشته باشد، شدت نور و طول عمر بالاتري نسبت به لامپ هاي مشابه خواهد داشت. تابلو چلنيوم را به دو صورت با نور و بدون نور ميتوان عرضه نمود اما امروزه، تقريبا در تمامي تابلوهاي چلنيوم كه به صورت داخلي روشنايي دارند، از لامپ  SMD  استفاده مي‌ شود.
ورق PVC: اين ورق زيرساخت تابلو چلنيوم بوده و براي چسباندن smd ها به عنوان زمينه استفاده مي شود.
ترانس يا منبع تغذيه: وظيفه اين منبع تبديل برق شهري به 12 ولت مي باشد.
براي نصب حروف چلنيوم بر روي تابلو در ابتدا ورق PVC بر روي زمينه تابلو پيچ مي شود سپس سيم هاي لامپ smd  به پشت تابلو برده مي شود، حروف چلنيوم بر روي ورق PVC نصب شده و منبع تغذيه در پشت تابلو قرار داده مي شود سپس سيم هايي كه از جلوي تابلو آورده شده باهم سري شده و به منبع تغذيه وصل مي گردد.
مــزايــــاي تابلو برجسته چنليوم (چلنيوم) :
۱-  قـــابـليت شستشـو
2- عـمـــر طـــولـانــي
3-  رنگبنــدي هاي بسيار متنوع
4-  قابليت انعــطـاف به هر اندازه و طـرح
5-  مقاوم در برابر سرمــا ، گرمــا و بارش هاي فراوان
6-  نوردهي زيبا و جلب توجه كردن تابلو چلنيوم
7- جنس مرغوب چلنيوم كه از زنگ زدگي تابلو جلوگيري مي كند.
8- مصرف برق بسيار پايين
انواع مدل هاي تابلو چلنيوم:
تابلو چلنيوم تك رويه دو رويه
الماسي 
ميرور لبه استيل و طلايي 


برچسب: تابلوسازي ، تابلو چلنيوم ، تابلو استيل ، تابلو برجسته،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۱۴:۵۰ توسط:علي صادقي موضوع:

يك تابلو تبليغاتي زيبا چه ويژگي هايي دارد؟

بدون شك عوامل بي شماري در زيباسازي تابلو تاثيرگذارند كه از اين ميان به برخي از آن ها اشاره خواهم كرد:

زيبايي تابلوي تبلبغاتي كه در سردر مغازه، فروشگاه و يا مراكز تجاري نصب مي شود از اهميت بالايي برخوردار است، و ارزش و اعتبار آن برند به زيبايي و گيرايي اين تابلو بستگي دارد. در زيباسازي تابلو تبليغاتي رنگ آميزي و نوع تابلو، چارچوب كلي آن، نورپردازي مناسب و استفاده از سايه ها و افكت هاي نوري جذاب از مهم ترين فاكتورها به شمار مي روند.

علاوه بر زيبايي تابلو تبليغاتي بايد چاچوبي مناسب با توجه به حرفه ي خود براي تابلو انتخاب نماييد، يك متخصص تابلوسازي در اين زمينه به شما كمك شاياني خواهد كرد، در تابلوي تبليغاتي بايد از نوشته هاي كارا، كوتاه، قابل درك و با مفهوم استفاده كرد، همچنين در انتخاب نوع فونت نوشته ي تابلو دقت داشته باشيد كه فونت نوشته با ظاهر تابلو هماهنگي داشته و زيبا به نظر برسد.

رنگ تابلو يكي ديگر از عوامل مهم در زيباسازي آن مي باشد، در انتخاب رنگ تابلو به كمك علم روانشناسي رنگ مناسب شغل خود را براي تابلو تبليغاتي انتخاب نماييد، به عنوان مثال استفاده از رنگ قرمز در تبليغات انرژي را انتقال داده و از آن بيشتر براي تابلوهاي تبليغاتي در مورد نوشيدني هاي انرژي زا، خودرو و باشگاه استفاده مي شود و يا استفاده از رنگ نارنجي در فرد احساس شادي، خلاقيت و موفقيت را ترغيب مي كند و رنگ نارنجي خيلي خوب ديده شده و اشتهاآور است، در تابلوهاي تبليغاتي شهربازي ها و رستوران ها از اين رنگ بهره مي گيرند.

در تابلوهاي تبليغاتي استفاده از رنگ هاي متضاد نيز تاثير چشمگيري در جلب توجه مخاطبان دارد.

نورپردازي حرفه اي

در تابلوسازي براي زيباسازي تابلو تبليغاتي از افكت هاي نوري بهره مي گيرند، در ساخت بعضي از اين تابلوها مانند تابلو LED ، تابلو برجسته ،  تابلو نئون و تابلو چلنيوم حتما از افكت هاي نوري استفاده مي شود و در برخي ديگر از تابلوهاي تبليغاتي بنا بر سليقه ي سازنده از نورپردازي استفاده مي شود، در ساخت تابلوهاي فلكسي و لايت باكس استفاده از افكت هاي نوري زيبايي آن ها را دوبرابر خواهد كرد.

حجيم سازي تابلو تبليغاتي

امروزه ايجاد بعد در تابلو تبليغاتي رواج پيدا كرده و در زيبايي آن تاثيرگذار است، تابلو چلنيوم، تابلو استيل از جمله تابلوهاي تبليغاتي هستند كه داراي حجم و بعد مي باشند، نورپردازي و استفاده از پس زمينه منايب براي بازتاب نور در اين  نوع تابلوها زيبايي آن ها دوچندان خواهد كرد.

براي زيبايي بيشتر تابلو تبليغاتي مي توان انواع جنس تابلوها را باهم تركيب كرده و طرح و ايده اي جديد را ايجاد كنيد. تفاوت متريال اين تابلوها و تركيب آن ها باعث ايجاد جلوه اي خاص و جذاب خواهد شد، به عنوان مثال خاصيت عبور نور از پلاستيك در كنار استيل آميزه اي فوق العاده زيبا از نور و رنگ خواهد داشت.

اگر در ساخت تابلو تبليغاتي از فونت هاي فانتزي در اندازه هاي بزرگ و به صورت ناخوانا استفاده شود، زيبايي كار را كاهش داده و ممكن است مشاهده ي آن از فاصله ي كم آزاردهنده باشد.

اندازه فونت تابلوهاي تبليغاتي بايد به نسبت فضايي كه تابلو در آن قرار مي گيرد درنظر گرفته شود.


برچسب: تابلوسازي ، تابلو چلنيوم ، تابلو استيل ، تابلو برجسته،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۸:۵۰ توسط:علي صادقي موضوع:

بيلبورد چيست ؟

 

تاريخچه بيلبورد

پيش از ميلاد مسيح  ،  انسانها نقاشي هايي برروي ديواره غارها ترسيم مي كردند و بعدها در شهر طبس پوستري كه متعلق به آگهي يافتن يك برده فراري بود كشف شد . پس از گذشت قرنها يونانيان از ستون هاي چوبي به نام آكسون براي اطلاع رساني استفاده مي كردند و سپس در سال 1400 پس از ميلاد ، اروپاييان اعلانات خود را در ميادين شهرها و يا ساختمانهاي عمومي نصب مي كردند .

تابلو چلنيوم

در سال 1796 چاپ سنگي اختراع شد و در سال 1800 اولين مكتب پوستر پايه گذاري گرديد و در سال 1870 با مكانيزه شدن وسايل ، پوستر ، با مدلها و طرح هاي جديد رونمايي شد و پس از انقلاب صنعتي ماشين هايي براي بريدن و چاپ كردن كاغذ و تشكيل سايه رنگها ابداع شد كه اين سايه رنگها از نقاط  ريزي تشكيل شده بودند كه باعث ايجاد طرح هاي سه بعدي مي شدند.

در قرن نوزدهم با گسترش بزرگراهها و جاده ها و افزايش رفت و آمد انسانها با اتومبيل ، بيلبوردها به عنوان شاخه اي از وسايل ارتباطات تصويري جايگزين تصاويري شدند كه برروي ديوار ها چسبانده مي شدند  و به عنوان يك ابزار تبليغاتي كه از چوب ، آهن ، كاغذ و تصوير تشكيل مي شد رواج يافت .

روند رشد تابلوسازي:

روند رشد چاپ و تبليغات همچنان ادامه يافت تا اينكه در نيمه دوم قرن نوزدهم دوربين اختراع شد و عكاسي راه هاي جديدي براي تبليغات بهتر و موثرتر را ميسر ساخت .

در اوايل دهه قرن بيستم هيچ كشوري نمي توانست با ايالت متحده در امر تبليغات و پوستر رقابت نمايد و به دليل فقدان قوانين مرتبط با اندازه و مكان آگهي ها ، هر كس در هر مكان اقدام به نصب آگهي و تبليغ مي نمود تا اينكه بيمه كردن پوسترها و تعيين مدت زمان نصب آن روي ديوار به طور جد مطرح شد .

تابلو استيل

با استفاده از اين قانون ، بايستي از صاحب ديوار اجازه دريافت مي شد و سپس تبليغ كننده مي توانست از تمام قسمت هاي ديوار براي نصب پوستر خود بهره مند گردد .

در آن زمان متصديان نصب پوستر اقدام به فروش بيلبوردها در اشكال مختلف مربع يا مستطيل نمودند و به وسيله دو تكه چوب اين تابلوها را در محلهاي مختلف نصب مي كردند .

با توسعه صنعت اتومبيل و نقل و انتقال مردم به مكانهاي مختلف جغرافيايي ، تبليغ كنندگان با خلاقيت هاي مختلف اقدام به نصب بيلبوردهاي الكترونيكي در جاده ها نمودند .

تابلو برجسته

در قرن بيستم از بيلبوردها به طور گسترده استفاده مي شد و تبلغ كنند گان در تبليغ خود سعي در اثبات مرغوب بودن كالا و خدمات خود و به فروش رساندن آن داشتند اما در اواسط قرن بيستم ،  آژانس هاي تبليغاتي دريافتند كه اگر از يك شعار و يا پيام كوتاه براي تبليغ و فروش محصولات استفاده نمايند بيشتر موثرواقع مي شود.

امروزه از تكنيك هاي متفاوت نورپردازي و نوشته هاي متحرك كوتاه بهره برده مي شود  تا هنگام عبور اتومبيل از مقابل بيلبوردها  بتوان  به طور كامل محصول يا خدمات مدنظر را تبليغ نمود و در ذهن مخاطب رسوخ كرد.

تعريف بيلبورد :

در واقع واژه بيلبورد در فرهنگ تابلوسازي به تخته يا سطوح قابل اجاره اي اطلاق مي شود كه داراي قالب و جايگاه مخصوص نصب است و پس از اتمام دوره اجاره آن ، آگهي جديدي برروي آن درج مي گردد .

موقعيت بيلبورد در تبليغات :

بيلبوردها يكي از ابتدايي ترين و ساده ترين وسايل تبليغاتي مي باشند كه جايگاه ويژه اي در تبليغات دارند و با بهره گيري از عوامل بصري مانند محتواي يك پوستر آگهي و يا بروشور به صورت برجسته  ، در اندازه هاي مختلف و نورپردازي هاي متنوع ، به صورت ثابت و يا متحرك در در معرض ديد عموم قرار مي گيرند.

ويژگيها :

با تركيب بندي صحيح و طراحي جذاب از فاصله اي دور جلب توجه مي كند و كالا يا خدمات مورد نظر را به سمع و نظر عموم مي رساند .

به دليل قرارگيري در فضاهاي باز شهري و ملاحظه تبليغات روي آن ، توسط جمعيت كثير ، يكي از بهترين و موثرترين ابزارهاي تبليغاتي محسوب مي شود.

براي ساخت و نصب آن مي بايست با مهندسين شهرسازي و شهرداري ،  هماهنگي هاي لازم صورت پذيرد و براي نصب آن حفظ زيبايي شهر لحاظ گردد .

پيام قابل نمايش بر روي بيلبورد مي بايست قابل ادراك ، سريع الانتقال ، قابل رويت و روشن و واضح باشد تا بتواند برروي مخاطب تاثير بگذارد.

چون بيلبوردها از يك ديگر جدا هستند و بين آنها مسافت وجود دارد بنابراين  براي تبليغ كالا و يا خدمات خود مي توانيد از چندين بيلبورد پي درپي براي تبليغ استفاده كنيد كه اين بيلبوردهاي پي در پي به ياد آورنده قسمتهاي منفصل از يكديگر هستند و باعث جذابيت بيشتر و در نتيجه تبليغ بهتر مي شوند .

 ادامه مطلب


برچسب: تابلوسازي ، تابلو چلنيوم ، تابلو استيل ، تابلو برجسته،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۵۴:۴۴ توسط:علي صادقي موضوع:

آشنايي با نسل جديد تابلو هاي فروشگاهي

با توجه به افزايش روز افزون تكنولوژي در تابلوهاي فروشگاهي ، تابلو چلنيوم به تازگي وارد بازارهاي ايران گرديده است . تابلو استيل نسل تقريباّ جديدي از تابلوهاي حروف برجسته با تزيين از طريق لامپ هاي روشنايي مي باشند كه از يك لايه پلكسي گلاس و لبه هاي چلنيوم كه در واقع آلياژ سخت آلومينيوم مي باشد تشكيل مي شود. اين سبك حروف برجسته امروزه به لحاظ آراستگي هاي بصري و مقاومت بالاي آن در مقابل تغييرات آب و هوايي و آسيب پذيري كمتر نسبت به ساير تابلوهاي قديمي كه داراي طول عمر كمتري هستند از طرفداران بسياري در نزد مشتريان و فروشگاه هاي تابلوسازي و تابلو برجسته برخوردار است


روش ساخت تابلوچلنيوم در كارخانه تابلوسازي ايمن نورتاب در حال حاضر به صورت كاملا اتوماتيك توسط سيستم پيشرفته حروف ساز چلنيوم و همچنين دستگاه برش ليزر و دستگاه پيشرفته سي ان سي صورت مي گيرد كه . دقت و ظرافت ساخت تابلو برجسته اين كارگاه از نمونه هاي دست ساز در بازار ايران مي باشد وجهت تامين روشنايي تابلوها از ماژول هاي اس ام دي كه از مقاومت  و طول عمر بسيار بالايي برخوردار هستند مورد استفاده قرار مي گيرند.
در ضمن اين مجموعه با تعداد زيادي نمومه كار حروف برجسته جهت استفاده در تابلوهاي چلنيوم و تابلو استيل از جنس انواع استيل ، پلاستيك فشورده ، چلنيوم با مقاومت بالا ، لترمكس ، انواع آلياژ فلز ، آبكاري كروم  متناسب با انواع سليقه مشتريان  و با مناسب ترين قيمت در بازار رقابتي تابلو چلنيوم عرضه مي شود.

در مجموعه بزرگ ايمن نورتاب به دليل بهره مندي از دستگاه حروف ساز ويژه  و تمام اتوماتيك بودن ساخت اين حروف چلنيوم اين نوع حروفهاي برجسته به غير از مدل هايي بالاترين استاندارد هاي بين المللي در مدل هاي پانچ دار و فانتزي دو لبه در بازار ايران به صورت انحصاري عرضه و توليد مي شود كه از نظر تنوع محصولات ما را با ساير عرضه كنندگان اين صنعت تابلوساز متمايز مي سازد..

طريقه سفارش تابلو برجسته و تابلو چلنيوم از طريق ايمن نورتاب

مشتريان عزيز در صورت داشتن طرح اوليه و يا لوگوي خود مي توانند اقدام به سفارش توليد حروف برجسته و يا لوگوي برجسته نمايندو

در صورت عدم وجود طرح اوليه و از پيش طراحي شده ، كارشناسان و طراحان اين مجموعه با ارائه زيباترين طرح ها و مناسب ترين قيمت ها مطابق با فضا و سبك كسب و كار شما مشتريان راهنمايي خواهند كرد.

 

تابلو چلنيوم پلكسي دوبل چيست ؟

يكي از تابلوهاي پر طرفدار و حروف برجسته در ايران تابلوهاي چلنيوم پلكسي دوبل هستند.

 اين نوع تابلوهاي اين مجموعه از جنس پلكسي گلاس و با دور تا دور چلنيوم همچنين با پلكسي اضافه در كارهاي نصب شده كه از ساخت پلكسي در انواع رنگ هاي  دلخواه قابل توليد و تحويل و نسب خواهد بود. البته رنگهاي تيره مثل دودي و مشكي براي اين نوع كار تقاضاي بالايي دارد. اين تابلوهاي چلنيوم پلكسي دوبل قابل توليد و نسب بر روي همه ي كامپوزيت _ سنگ _ چوب _ MDF _ PVC  ميباشند. تابلوهاي استيل و چلنيوم به علت داشتن حاشيه اي با تزيين  نورپردازي و سطح تيره بازخورد خوبي در طول شبانه روز دارد. 

منبع :  گروه توليدي ايمن نورتاب


برچسب: تابلوسازي ، تابلو چلنيوم ، تابلو استيل ، تابلو برجسته،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۳۷:۳۴ توسط:علي صادقي موضوع:

شاخه هاي مرتبط با تابلوسازي

در دنياي امروزي هر فرد در هر رشته و شاخه اي كه مشغول فعاليت است مي بايست علاو بر شاخه خود ، ديگر شاخه ها و فنوني كه شايد در گذشته با شغل وي ارتباطي نداشته اند اما امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي و ادغام رشته ها و فنون متعدد جزء شاخه اي ضروري از شغل وي تبديل گشته اند ، را بياموزد تا بتواند در عرصه شغلي خود به طور تمام و كمال فعاليت نمايد و پاسخگوي نياز مشتريان خود باشد .

 

يكي از اين مشاغل تابلوسازي است كه در گذشته فقط به صورت چاپ يك نوشته برروي كاغذ يا پارچه بوده است اما با پيشرفت تكنولوژي ،  امروزه نيازمند استفاده از شاخه هايي همچون گرافيك ، كامپيوتر ، طراحي سه بعدي ، علوم الكترونيك ، روانشناسي رنگ ها و شخصيت شناسي و … شده است .

 

راهكارهاي روانشناسي فنون تبليغات :

يكي از مهمترين هدف هاي تابلوسازي نحوه برقراري ارتباط با جامعه و شناخت روابط بين افراد ، روانشناسي رنگ ها و همچنين شناخت ماهيت هايي همچون مختصات رواني ، اجتماعي ، فرهنگي جامعه ، ماهيت زبان ، ساختارهاي رسمي و اجتماعي ، رويه هاي ارتباطي نظير صحبت كردن ، نوشتن و ساير روشهاي انتقال مطلب مورد نظر به كمك تابلوسازي مي باشد .

 

در دنياي پراز رقابت امروز ، شركتها براي فروش كالا و محصولات يا ارائه خدمات خود ، مجبور به استفاده از تبليغات به شيوه هاي متعدد همچون تابلوسازي كه خود شامل ساخت تابلو به روشهاي مختلف مانند تابلو استيل ، تابلو چلنيوم ، تابلو برجسته ، تابلو كامپوزيت ، تابلو لترمكس ، نئون پلاستيك ، چاپ بنر ، بيلبورد و يا تبليغات در راديو و تلويزيون هستند .

 

شاخه هاي مرتبط با ساخت تابلو :

صنعت :

حكاكي و برش ليزري دو مشخصه اصلي از كاربرد صنعت در تابلوسازي مي باشد . تابلوساز براي ساخت حروف برجسته تابلو چلنيوم و يا حروف برجسته پلاستيك نيازمند استفاده از دستگاه برش ليزري است بنابراين تابلوساز بايد با نحوه استفاده از دستگاه برش ليزري آشنايي كامل داشته باشد .

 

الكترونيك :

چيدمان ماژول هاي تابلوهاي  LED و مداربندي آنها و يا سيم كشي لامپ هاي SMD   در تابلو چلنيوم يا لترمكس تابلوساز را به  يادگيري و اموزش علم الكترونيك ملزم مي نمايد .

 

رايانه :

علم رايانه يكي از اساسي ترين رشته هاي مورد نياز در صنعت تابلوسازي است زيرا تمام طرح ها توسط كامپيوتر و برنامه هاي نرم افزاري مانند كرل دراو ، فتوشاپ ، اتوكد ، گرافيك  و… اجرا مي شود كه بهتر است يك تابلوساز ماهر در اين موارد هم سررشته داشته باشد البته تمام اين كارها توسط متخصصين مربوط به همان رشته صورت مي گيرد و همه اين تخصص ها را به طور همزمان يك تابلوساز نمي تواند فرا گيرد اما بازهم داشتن يك زمينه كافي در هر يك از اين شاخه ها براي توجيه مشتري لازم و ضروري است زيرا طراحي تابلو چلنيوم ، تابلو لترمكس ، تابلو فلكسي فيس و مديريت افكت هاي تابلو هاي LED  و بسياري از موارد ديگر نيازمند كار با اين نرم افزارهاست .

 

حال براي اينكه پيام تبليغاتي از نظر روانشناسي بتواند در ذهن مخاطب رسوخ نمايد نياز به پياده سازي چند راهكار مي باشد :

۱) الگوهاي ذهني مخاطب را در هم شكنيد :

ذهن مخاطب را با بحث ها و واقعيت هاي اجتماعي تحريك نماييد و زمينه سازي كنيد و همين كه ذهن اوا آماده پذيرش حرف هاي جديد شد ، شروع به صحبت كردن در زمينه كاري خود و معرفي محصولات و خدمات نماييد .

 

۲) بيشتر روي مشكل مشتريان تمركز نماييد تا معرفي محصول خود :

افراد تا زماني كه به مشكلاتي كه مرتبط با حيطه كاري شما هستند برخورد نكنند به شما مراجعه نخواهند كرد ممكن است فردي اصلا قصد خريد يا دريافت خدمت ارائه شده توسط شما را نداشته باشد زيرا به مشكلاتي كه دارد واقف نيست و به آنها توجهي ندارد پس هنگام مراجعه حضوري قبل از اينكه راه حل خود را مطرح و روي آن پافشاري نماييد بايد اطمينان حاصل كنيد كه مخاطب شما مسئله و مشكل خود را كه مرتبط با خدمات شماست درك كرده و با آن درگير شده است . پس از اينكه ، از اين مسئله اطمينان حاصل نموديد خيلي با حوصله راهكارهاي خود را براي از بين بردن مشكلات مطرح نماييد در اين صورت است كه مخاطب براي دريافت آن خدمات بهتر توجيه مي شود .

 

۳) تصوير ذهني از محصولات و يا خدمات براي مشتري ايجاد نماييد :

براي معرفي كالا و خدمات خود بهتر است ذهن مخاطب را با نام افراد مشهور و معروف در استفاده از خدمات شما درگير نماييد زيرا تصاوير ، آرم ها و برندهاي معروف بهتر در ذهن نقش مي بندند براي همين است كه اكثر تبليغات تلويزيوني توسط افراد سرشناسي همچون فوتباليست ها و بازيگران انجام مي شود تا بر روي ذهن مخاطب تاثيرگذارتر شود.

 

اصول ارتباط و نحوه بهره گيري از آن در شغل تابلوسازي :

حس ادراكي :

ديد و درك افراد از يك صحنه ، منظره ، تابلو ، چهره و… كاملا متفاوت است و هر كس بر حسب زمينه فرهنگي ، اجتماعي ، روحي و رواني ، درك مختص خود را از اطراف دارد . بنابراين تابلوكاران مي بايست هنگام ساخت تابلو همه اين نكات را در نظر بگيرند تا چيزي كه خلق مي كنند بتواند در ذهن همه افراد با ويژگيهاي متفاوت تاثيري كه مي خواهد را ايفا كند.

 

نقش اجتماعي :

افراد با نقش خود در سازمانها و محل فعاليت خود عجين شده اند بنابراين مجموعه لغات ، اصطلاحات و تصاوير مندرج برروي تابلوها ، بيلبوردها و بنرهاي تبليغاتي بايد به گونه اي باشد كه بر خلق و خو و نيازهاي اجتماعي متفاوت افراد موثر بوده و نقش و جايگاه افراد در اجتماع در نظر گرفته شود .

 

ارزشهاي فرهنگي :

هر قشراز جامعه خصوصيات فرهنگي خود را دارا مي باشد كه مي بايست تمام اين خصوصيات در ساخت تابلو در نظر گرفته شود تا بر ذهن تمام اقشار جامعه نقش ببندد.

ادامه مطلب


برچسب: تابلوسازي ، تابلو چلنيوم ، تابلو استيل ، تابلو برجسته،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۵۰:۲۴ توسط:علي صادقي موضوع: